Of jouw klanten nu via je webshop, social media of een marketplace kopen, en of ze dat via mobiel, laptop of tablet doen: ze verwachten altijd en overal hetzelfde gemak en dezelfde service. Eenduidigheid, snelheid en flexibiliteit zijn in de omnichannelwereld van nu belangrijker dan ooit. In deze blog onderzoeken we daarom hoe een goed WMS jou daarin kan ondersteunen.

Veeleisender

Om de verwachtingen van jouw klanten helder voor ogen te krijgen, hoef je eigenlijk alleen maar bij jezelf te rade te gaan. Als consument in een snelle, digitaliserende wereld, ben je het inmiddels gewend op je wenken bediend te worden en een vandaag bestelde order heb je het liefst morgen, of zelfs vanavond al, in huis. Bovendien zorgen ontwikkelingen in de omnichannelwereld ervoor dat bestellingen vanaf iedere plek op ieder gewenst device en via ieder denkbaar kanaal geplaatst kunnen worden.

Onvoorspelbaarheid

De consumentenverwachtingen die parallel zijn gaan lopen aan de digitalisering van de samenleving, hebben een nieuwe complexiteit in het magazijn meegebracht. Orderstromen worden steeds veelomvattender, samenstellingen en grootten van orders veranderen en pickstrategieën in het magazijn moeten continu worden bijgesteld om de efficiëntie in je magazijn te bewaken en de leveringstermijn zo kort mogelijk te houden. ’s Ochtends kun je nog niets voorspellen over de binnenstromende orders van die dag, en aangezien orders vanuit verschillende kanalen binnenkomen, moet jij je ook nog eens ontfermen over optimale pickcombinaties. Probeer dat maar eens ouderwets met pen en papier en louter menselijk nadenken voor elkaar te krijgen.

WMS essentieel voor omnichannel

Kortom: in het snel veranderende omnichanneltijdperk is een slim WMS essentieel. Ceyenne WMS brengt structuur aan in de nieuwe dynamieken van jouw magazijn, denkt als slim bevoorradingssysteem met je mee, doet voorspellingen voor de toekomst en combineert complexe orderstromen met elkaar voor een zo efficiënt mogelijke pickstrategie. Optimale benutting van een goed WMS zorgt ervoor dat alle orders, hoe vroeg of laat ze ook zijn binnengekomen, op tijd de deur uit zijn en met de juiste vervoerder mee kunnen. Medewerkers in het magazijn hoeven zich minder bezig te houden met brandjes blussen, maar werken met de juiste prioriteiten.

Hogere service

Door processen inzichtelijk te maken en te registreren, verhoog je bovendien de servicegraad en verbeter je de informatievoorziening. Immers; wanneer je eigen administratie inzichtelijk, correct en up to date is, kun je consumenten veel beter meenemen in het aankoop- en/of retourenproces en hen regelmatig van een update voorzien.

Zo min mogelijk lucht verplaatsen in zo min mogelijk meters en tegelijkertijd de service voor je klanten verbeteren. Het kan! Met Ceyenne WMS. Hoor er alles over tijdens ICT & Logistiek 2019 van 5 t/m 7 november. Je vindt ons op stand 01.B087. Klik hier om je gratis te registreren.