De coronacrisis heeft consequenties voor ons allemaal, zowel zakelijk als privé. Dat die consequenties ook nog wel eens positief konden uitpakken voor ons én onze relaties, hadden we niet voorzien. Ook op afstand kunnen we uitstekend samenwerken met onze klanten. Sterker nog: misschien zelfs beter dan voorheen.
Wij proberen al langere tijd om fysieke bezoeken aan klanten tot een minimum te beperken. Reistijden waren namelijk vaak lang en bezoeken werden regelmatig samen met één of meerdere collega’s afgelegd.
Fysieke bezoeken
Hoewel het salesproces dus tot voor kort voornamelijk fysiek plaatsvond, omdat wij ontmoetingen met onze prospects nu eenmaal belangrijk vinden, hebben we daar door de coronasituatie flinke aanpassingen in moeten doen. Bedrijfspresentaties via Microsoft Teams, virtuele demonstratiedagen en workshops en online implementatietrajecten… het lukt ons tot nu toe allemaal prima. Zelfs een referentiebezoek – waarvan we bij voorbaat dachten dat dat lastig zou gaan worden – lukt ons tegenwoordig, dankzij de hulp van klanten zoals Body & Fit. En dat bevalt! Wellicht opent deze nieuwe aanpak deuren voor de samenleving van de toekomst?
Het heeft ons in elk geval verrast hoe wij onze kennis en hulp, ondanks de beperkingen, toch goed kunnen overbrengen – en soms zelfs nog creatiever en beter dan voorheen ook. Het ontbreken van reistijd zorgt er immers voor dat we sneller en efficiënter kunnen werken, én er bestaat geen mogelijkheid dat we worden ‘gestoord’ door collega’s aan ons bureau.
Gemakkelijk remote
Onze infrastructuur zit in de cloud, waardoor onze mensen eenvoudig vanuit huis kunnen werken en ook op afstand verantwoord de dienstverlening aan onze klanten en prospects kunnen voortzetten. Bovendien communiceerden wij uit efficiencyoverwegingen al zo vaak digitaal, dat de overstap naar volledig digitaal vergaderen via Teams niet zo groot was. Dat maakt ook dat kennismakingsgesprekken, consultancydagen en andere bijeenkomsten met klanten en prospects, eenvoudig virtueel uit te voeren zijn dankzij de mogelijkheden van Microsoft Teams. We staan continu digitaal in verbinding met onze klanten – júist omdat onze infrastructuur al zodanig ingericht was dat vrijwel de meeste aspecten van onze dienstverlening remote uitgevoerd kunnen worden.
Training en opleiding
Vanuit onze demoruimte worden gebruikers ook op afstand getraind. Door schermen te delen van onze scanner, kunnen we gebruikers digitaal uitleggen hoe onze software werkt. Makkelijk, efficiënt en zonder risico’s! We denken, net zoals we dat tijdens fysieke bijeenkomsten deden, continu mee over veranderingen in orderstromen en optimalisaties in het magazijn. Juist nu de e-commercetrein hard doordendert, wil je hem niet missen. Daar helpen wij je bij. Door direct, op afstand, door te pakken met oriëntatiefasen en lopende projecten en deze te ondersteunen met Ceyenne WMS, loop jij zo min mogelijk, of zelfs géén vertraging op. Zo snel mogelijk profiteren van je software; dat is nu het belangrijkst.
Nieuwe kansen
Kortom: de coronacrisis weerhoudt ons er bij Diract niet van om onze klanten van een zo compleet mogelijke dienstverlening te voorzien om zo jouw organisatie verder te brengen. We ontkomen in deze tijd niet aan het digitale werken, maar daar zien we dus ook juist de kansen van in. We zijn duurzamer, werken efficiënter en leren ontzettend veel over digitale middelen waar we in de toekomst nog meer de vruchten van gaan plukken. Zo is deze situatie door Diract en haar klanten en prospects van een beperking omgedraaid tot een win-win situatie.
voor de mogelijkheden voor jouw organisatie.